+32 495/21 45 83 info@seobureau.be

Waarom virtuele evenementen hier zijn om te blijven

Waarom virtuele evenementen hier zijn om te blijven
De Coronaviruspandemie heeft een nieuwe norm gecreëerd voor de zakenwereld en de evenementenindustrie. Veel kantoren over de hele wereld zijn nu volledig virtueel en concerten, evenementen en conferenties worden op afstand gehouden. Alles beweegt online voor de nabije toekomst en virtuele evenementen en conferenties zijn er voor zowel de korte als de lange termijn.

Waarom werken virtuele evenementen zo goed?

Het online nemen van uw evenementen biedt een scala aan mogelijkheden in verschillende sectoren en bedrijfstypen, waaronder merken, onderwijsinstellingen, commerciële bedrijven of zelfs experts op het gebied van de technologische industrie. Met behulp van videostreamingplatforms, zoals Zoom of Microsoft Teams, bent u in staat om mensen van over de hele wereld direct met elkaar in contact te brengen, waardoor uw bereik groter is dan ooit tevoren.

Niets kan een persoonlijke conferentie, waar u kunt netwerken en contact kunt leggen met experts, ooit echt nabootsen. Virtuele conferenties zijn echter een uiterst effectieve manier om uw publiek te betrekken, om sprekers uit te nodigen die misschien niet beschikbaar zijn voor een persoonlijk gesprek en om de nieuwste technologieën te gebruiken om de communicatie en samenwerking te verbeteren. Er zijn ook hybride evenementen waarbij u zowel een kleiner intern publiek als een online publiek heeft, wat betekent dat u het beste van beide werelden combineert.

Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste punten die we hier bij Hire Frequencies hebben geleerd, evenals de voordelen die onze vele tevreden klanten ervaren.

Voordelen van het organiseren van een virtuele conferentie
Bespaar geld

Aangezien u gebruik maakt van online tools en werkt met een gedistribueerd team om het evenement te plannen, is het veel kosteneffectiever dan een persoonlijke conferentie. U hoeft ook niet te betalen voor een locatie en de kosten van live streaming zijn goedkoper dan het inschakelen van een AV-team. U bespaart ook geld op reizen, eten en accommodatie.

Marketing is direct en effectiever

We zijn in staat om in een paar weken tijd evenementen samen te stellen en dat betekent dat onze klanten op de juiste manier via digitale kanalen kunnen beginnen met marketing. Een virtueel evenement is nog een vrij nieuw concept, en mensen zijn geïntrigeerd en zijn wellicht meer bereid om zich aan te melden.

Marketing voor een online evenement stelt u in staat om de aanwezigen te blijven bereiken, en u kunt details over het evenement in real-time delen. Als iemand bijvoorbeeld vergeten is zich aan te melden, kan hij/zij een Tweet over het evenement zien en kan hij/zij direct aan de sessies deelnemen, in plaats van het evenement helemaal te missen.

Sessies kunnen op afstand worden gehouden en flexibel zijn

Een ander voordeel van het organiseren van een virtuele conferentie is dat de deelnemers niet beperkt blijven tot een verblijf in een hotel of in een conferentiecentrum. Zodra een sessie eindigt, kunnen ze hun dagelijkse activiteiten hervatten. Ze hoeven zich niet beperkt te voelen door het bijwonen van sessies, aangezien veel conferenties in persoon uitputtend zijn met non-stop, back-to-back sessies, wat betekent dat uw deelnemers meer betrokken zullen zijn voor de duur van het evenement.

Virtuele conferenties bieden ook meer flexibiliteit en gemak voor de deelnemers en de sessies kunnen op afstand worden gehouden en zijn minder vermoeiend. Dit betekent dat ze uiteindelijk nog meer uit hun conferentie-ervaring kunnen halen.

Meer mogelijkheden om verbinding te maken

Terwijl in-persoonsnetwerken een belangrijk onderdeel vormen van het actief zijn in uw branche, openen online conferenties veel meer manieren om verbinding te maken. De meeste platforms bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid aan deelnemers en presentatoren om vragen te stellen, opmerkingen te maken en voor het evenement in contact te komen met nieuwe mensen. Het creëren van een Facebook-groep is een andere manier om het gesprek gaande te houden na de virtuele conferentie.

Deelnemers kunnen hun vragen en ideeën in real-time communiceren tijdens virtuele sessies, zodat ze een betere kans hebben om vragen beantwoord te krijgen door de sprekers en door de organisatoren van het evenement. Ze hebben ook een betere toegang tot informatie omdat het team waardevolle links en bronnen kan plaatsen tijdens de sessies.

Deelnemers kunnen overal naar kijken

Virtuele conferentiegangers kunnen vanuit hun eigen huis of kantoor toekijken. Ze hebben de flexibiliteit om deel te nemen vanaf elke plek waar ze een internetverbinding hebben. Een ander pluspunt is dat u meer mensen kunt ontvangen met een virtuele conferentie omdat u geen capaciteitsbeperkingen heeft zoals bij fysieke ruimtes. Dit formaat kan het ook makkelijker maken voor sprekers en aanwezigen om zich op hun gemak te voelen, waardoor een meer ontspannen omgeving ontstaat die open communicatie ondersteunt.

Als u erover denkt om uw conferentie online te houden, neem dan vandaag nog contact op met onze experts en begin met het plannen van uw eerste virtuele evenement – wij hebben de ervaring en expertise om uw verwachtingen ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus ebus